GEOLOKALIZACJA POJAZDÓWWyposaż swoją flotę pojazdów w najlepszej cenie!
GEOLOKALIZACJA POJAZDÓW
Wyposaż swoją flotę pojazdów w najlepszej cenie!
Zaoszczędź nawet 30%
porównując oferty wszystkich usługodawców w branży
Zaoszczędź nawet 30%porównując oferty wszystkich usługodawców w branży

Producenci i taryfy geolokalizacji pojazdów

Czas czytania: 5 minut(y)

Wyznaczanie tras w czasie rzeczywistym, nadzór na odległość, zabezpieczenie pojazdów, szczegółowe dane dotyczące wszystkich aspektów przejazdu, optymalizacja floty… Aby zyskać dostęp do wszystkich zalet geolokalizacji pojazdów, cena nie jest wcale aż tak wygórowana jak myśli wielu szefów i osób odpowiedzialnych za zakupy w firmie.

Ale żeby dobrze zaplanować budżet na wyposażenie, konieczne jest zrozumienie, że oprócz ceny geolokalizacja pojazdów wiąże się z pewną liczbą kosztów dodatkowych, które również należy wziąć pod uwagę.

Koszty te z kolei powinny być zbliżone do zwrotu inwestycji, który przynoszą systemy geolokalizacyjne.

Tylko po zrozumieniu informacji o strukturze cennika geolokalizacji możliwe jest dokonanie użytecznego i szczegółowego porównania firm świadczących usługi geolokalizacyjne dla firm.

Geolokalizacja dla firm: koszty, które stanowią o rentowności inwestycji

Oprócz ceny, geolokalizacja pojazdów służbowych wiąże się z całokształtem kosztów, które należy wziąć szczegółowo pod uwagę, aby poprawnie zaplanować przyszłe wydatki budżetowe. Tek koszt może ulec zmniejszeniu w przypadku skorzystania z formuły wynajmu geolokalizacji czy też miesięcznego abonamentu zamiast zakupu całego systemu.

Przede wszystkim, również rzeczywisty zwrot inwestycji musi zostać oszacowany.

Koszty geolokalizacji pojazdów dla firm

Koszty systemów geolokalizacji uwzględniają rozmaite rodzaje wydatków:

  • Koszty związane ze sprzętem, takie jak zakup bądź wynajem trackerów GPS, a także koszty związane z wyposażeniem w narzędzia informatyczne (komputery, tablety, telefony…),
  • Koszty związane z oprogramowaniem, czyli abonament (programy te są najczęściej w trybie “cloud”), programy do zarządzania flotą, do kosztów których zalicza się zarówno element stały (miesięczny abonament), jak i zmienny (faktura na transakcję lub przesył danych),
  • Koszt usługi, czyli opłaty związane z przesyłem danych w sieciach mobilnych, które przekładają się na dodatkowe abonamenty opłacane miesięcznie.

Jeśli chodzi o sprzęt i oprogramowanie, koszty wahają się w zależności od:

  • Marki ;
  • Wykorzystywanej technologii, zwłaszcza jeśli  chodzi i przesyłanie danych do przełożonego - w czasie rzeczywistym czy w regularnych odstępach czasu, w trybie ciągłym czy na żądanie;
  • Autonomii systemu, wyrażonej w liczbie wymian danych lub w godzinach, z ewentualną możliwością podłączenia systemów do akumulatora pojazdu;
  • Możliwości ustawienia parametrów powiadomień nazywanych “geofencingiem” jeśli pojazd oddali się od wyznaczonej trasy;
  • Funkcjonalności i opcji, zwłaszcza jeśli chodzi o funkcje analizy i pomiaru różnych danych dotyczących samego pojazdu. Te funkcje zależą od instalacji modułów sprzętowych łączących urządzenie GPS z fizycznymi częściami pojazdu oraz od parametrów analizy i przetwarzania danych oprogramowania;
  • Opracowania specjalistycznych rozwiązań branżowych, na przykład dla firm taksówkarskich czy z branży transportu drogowego;
  • Gabarytów floty : koszty są zwykle wyrażone miesięcznie w przeliczeniu na pojazd, ale powszechną praktyką ze strony usługodawców są zniżki na te koszty w przypadku dużego rozmiaru floty. Z kolei niektóre firmy świadczące usługi geolokalizacyjne w ogóle nie mają oferty dla flot przekraczających określone rozmiary.

Ceny geolokalizacji pojazdów: od kupna po wynajem

Jeśli chodzi o wyposażenie firmy w rozwiązania do geolokalizacji floty, zarówno zakup, jak i wynajem są możliwe.

Wynajem pozostaje najczęściej praktykowaną opcją. Rozwiązanie to oferuje korzyść w postaci przyjaznego budżetu oraz pozwala uniknąć nadmiernych kosztów początkowych inwestycji.

Najbardziej przystępne ceny zaczynają się mniej więcej od 15 euro brutto miesięcznie od pojazdu. Ten abonament zwykle zmniejsza się w przypadku dłuższej umowy (36 miesięcy), a zwiększa przy krótkoterminowych umowach (12 miesięcy).

Za tę cenę każdy pojazd zostanie wyposażony w urządzenie geolokalizacyjne (instalacja może być dodatkowo płatna) oraz oprogramowanie do monitoringu, a klient dysponuje obsługą działu obsługi klienta.

Chodzi tu o podstawową usługę geolokalizacyjną, która pozwala jednak na rozsądną optymalizację przejazdów służbowych w firmie. W przypadku bardziej rozwiniętych funkcjonalności (na przykład analizy zachowań kierowcy) istnieją dodatkowe abonamenty w wysokości od 20 do 45 euro miesięcznie.

Jeśli natomiast chodzi o najbardziej zaawansowane systemy geolokalizacji, kompleksowe, a wręcz spersonalizowane, abonament miesięczny może wynieść nawet około 150 euro.

Należy jednak uważać, ponieważ niektórzy usługodawcy oferują swoje rozwiązania tylko w przypadku określonej minimalnej liczby pojazdów (zwykle pięć sztuk).

Przy zakupie, odpowiednik najtańszego abonamentu będzie wynosił około 200-250 euro, a do sumy tej trzeba mimo wszystko doliczyć około 10 euro miesięcznego abonamentu (oprogramowanie, aktualizacje, gwarancja itp.)

Rentowna inwestycja dla firmy

W każdym wypadku cena systemów geolokalizacyjnych nie powinna być rozważana bez jednoczesnego wzięcia pod uwagę korzyści finansowych generowanych przez to rozwiązanie.

Od ceny należy zatem odliczyć oszczędności  wygenerowane przez geolokalizację, związane z:

  • Efektywnością rozwiązań pod kątem zapobiegania kradzieży pojazdów lub towaru,
  • Optymalizacją utrzymania pojazdu i zmniejszonym ryzykiem wypadku dzięki raportom i  danym dostarczanym przez systemy geolokalizacyjne z modułami podłączonymi do pojazdu
  • Niższymi składkami na ubezpieczenie, na które często zgadzają się ubezpieczyciele w przypadku pojazdów wyposażonych w geolokalizację, ze względu na efektywność systemu pod kątem zapobiegania kradzieży i  lepszego utrzymania pojazdów,
  • Optymalizacją przejazdów dzięki wyznaczaniu najlepszych tras,
  • Optymalizacją zarządzania flotą dzięki możliwości przydzielenia w krótkim czasie pojazdu znajdującego się najbliżej magazynu czy  klienta oczekującego na kurs,
  • Zwiększeniem produktywności związanym z lepszą kontrolą czasu pracy,
  • Zmniejszeniem zużycia paliwa wygenerowanym przez optymalizację przejazdów oraz poprzez analizę raportów i danych dotyczących jazdy przez geolokalizację (jazda ekologiczna), dzięki czemu oszczędności mogą wynieść nawet 30%

Wśród dostawców systemów geolokalizacji pojazdów ceny wahają się w zależności od modelu i funkcjonalności

Jeśli chodzi o szczegóły rozwiązań geolokalizacyjnych, cenniki różnych usługodawców działających na rynku polskim mogą się od siebie znacząco różnić.

Pośród różnych systemów geolokalizacji pojazdów, następujące ceny są wskaźnikiem kwot, których wymagać będa niektórzy sztandarowi usługodawcy na rynku. Zamówienie ofert geolokalizacji pojazdówod tych usługodawców jest etapem koniecznym do otrzymania dokładnego cennika, dopasowanego do potrzeb indywidualnego klienta, do jego oczekiwań w kwestii aplikacji branżowych oraz do rozmiarów floty. Companeo jest usługą online, która znacząco upraszcza złożenie zapytania o oferty, pozwalając z łatwością dokonać porównania geolokalizacji dla firmy na podstawie ofert najlepszych usługodawców.

Quartix

Quartix proponuje oferty bazujące na jednym rodzaju sprzętu, ale na całym wachlarzu różnorodnych usług w zależności od rodzaju wykupionego abonamentu. Każda z trzech stawek proponowanych przez tę firmę wiąże się z długą listą opcji dotyczących zwłaszcza specyficznych funkcjonalności branżowych.

Cena tych trzech rodzajów abonamentów waha się od 14,90 euro brutto do 19,90 euro brutto miesięcznie od pojazdu. Wszystkie ceny zawierają generowanie raportów aktywności, wsparcie klienta i aplikację mobilną. Środkowy abonament (17,90 euro brutto) zawiera dodatkowo jazdę ekologiczną, powiadomienia  dotyczące geofencingu oraz tablicę rozdzielczą w czasie rzeczywistym, natomiast najdroższa opcja zawiera jeszcze dodatkowo identyfikację kierowcy.

Mapping Control

Mapping Control specjalizuje się przede wszystkim w oprogramowaniu z dużym naciskiem na branżę. Zajmuje się również dystrybucją kompleksowych ofert geolokalizacji  i zarządzania flotą, w razie  konieczności również z urządzeniami GPS.

Rozwiązania są dostępne na zasadzie abonamentu, a ceny pakietu geolokalizacji pojazdów “all inclusive” wahają się od 15 do 20 euro brutto miesięcznie.